Byten och Returer

Vi på moms & kids är måna om våra kunder och vi jobbar ständigt med att förbättra din upplevelse när du valt att handla hos oss. Här finner du all information som gäller vid returer, byten och reklamationer av varor som är köpta på momsandkids.se - du kan ta kontakt med våra kundservice eller returnera till e-handelslagret.

 

POLICY FÖR BYTEN & ÅNGERRÄTT

För dina inköp gäller bytesrätt och ångerrätt i 14 dagar från den dag du mottagit ditt paket.

Varorna får gärna provas, med undantag för trosor, strumpor och strumpbyxor i förpackning, samt varor försedda med plombering.

Ångerrätt gäller förutsatt att varan returneras oanvänd i originalförpackning, i oskadat skick och med alla etiketter samt hygienskydd kvar på varan vid återbetalning på 100% av varans värde.

BYTE ELLER RETUR

Inom 14 dagar efter att du mottagit din vara, kan du enkelt byta eller returnera den (förutsatt att varan är i oskadat skick enligt vår policy vid återbetalning på 100% av varans värde). Är varan skadad eller delar av den saknas görs värdeminskningsavdrag, den kan ske med upp till 100% av varans värde beroende på skadan.

Vid retur direkt i lagret får Moms & Kids inte ge ut kontanter eller pengar åter på kortet, då vår betalpartner Klarna lyder under regelverk för penningtvätt. Vi tar emot din retur, och vår Kundservice justerar/makulerar fakturan eller återför pengar till ditt kort via Klarna. Det kan ta 3–5 arbetsdagar innan din faktura justeras. Återbetalning sker inom 14 dagar från den tidpunkten du ångrat ditt köp med villkor att varan har kommit åter. Återbetalning av fakturaavgift och ev. fraktkostnader återbetalas ej vid en retur i butik.

Undvik betalningspåminnelse vid retur genom att pausa din Klarna faktura i Klarnas app.

Fraktkostnaden och/eller fakturaavgifter återbetalas inte vid byte eller retur.

RETUR TILL E-HANDELSLAGRET

Du kan även returnera varan genom att skicka tillbaka den till Moms & Kids e-handelslager. Byten kan för närvarande inte hanteras av Moms & Kids e-handelslager. Önskar du byta vara/färg/storlek får du istället returnera din vara och göra ett nytt köp.

Gör så här:

Förpacka varan väl (gärna i original-emballage). Du som kund ansvarar för att varorna packas så att de tål hantering i frakten till lagret.

Lämna in paketet till ditt närmsta Post-ombud.

Vid retur återbetalas inte första fraktavgiften ifall sådan förekommit. Vid retur av enstaka produkt (dvs. del av order) till Moms & Kids återbetalas heller inte fakturaavgifter. Vi tar ut en returkostnad om 49 kr. Återbetalning sker inom 14 dagar från den tidpunkten du ångrat ditt köp med villkor att varan har kommit åter.

Vid stora kampanjer såsom rea, kan det ta längre tid i returhanteringen. När vi har mottagit ditt paket krediterar vi varorna på din faktura.

All returer skickas till:

Moms & Kids Store

Norra Sjöbogatan 56 

506 43 Borås

REKLAMATIONER

Moms & Kids undersöker varje vara noggrant innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara felaktig när den anländer till dig, åtar sig Moms & Kids att i händelse av retur stå för fraktkostnaderna. Om du som kund önskar göra gällande fel i beställd vara så ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Moms & Kids kundtjänst på e-post: kundservice@momsandkids.se

Skulle du i efterhand behöva reklamera en vara är det enklaste sättet att varan skickas till vårt e-handelslager. Kontakta Moms & Kids kundservice så hjälper vi dig!

När vi mottagit varan och godkänt reklamationen kan du välja om du vill ha en ny identisk vara eller om du vill ha tillbaka pengarna tillbaka.

Vi använder samma betalsätt som du använt vid betalningen av köpet. Vid retur av enskilda varor återbetalas inte fakturaavgiften, vilket den gör vid en komplett retur.

Meddela ditt beslut att nyttja ångerrätten skriftligen innan ångerperiodens slut till:

kundservice@momsandkids.se, Ange namn, adress, ordernummer, kundnummer och personnummer.

Vi reserverar oss för att vid nollsaldo inte erbjuda en ny produkt vid reklamation. Skulle en tvist uppstå så hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Moms & Kids följer alltid nämndens rekommendationer.

Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig. Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt. Vid eventuell tvist lösas det av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

EJ UTHÄMTADE PAKET

Paketet som inte hämtas ut inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till Moms & Kids e-handelslager. Om du inte hämtar ut ditt paket får du betala en hanteringskostnad för outlöst paket om totalt 129 kronor. Denna hanteringskostnad motsvarar de fraktkostnader och administrationshantering som det har orsakat oss att skicka ut ditt beställda paket samt mottagit det i retur till vårt e-handelslager.